vrijdag 10 januari 2014

Netflix op je domme TV

Wanneer je niet beschikt over een smart-TV, maar toch Netflix wilt kijken op je TV heb je een aantal mogelijkheden. Sommige DVD/Blu-Ray spelers met een internet aansluiting beschikken over een Netflix app. Als je een XBox live Gold abonnement hebt kun je Netflix kijken op je XBox. Als je, zoals ik, niet over voornoemde mogelijkheden kan beschikken is er nog een andere oplossing.

Een aantal weken geleden toen Netflix in Nederland op de markt kwam ben ik op zoek gegaan naar een mogelijkheid om Netflix af te spelen op de TV. De oplossing die ik zocht moest ook videobestanden kunnen afspelen vanaf mijn Synology NAS (Windows share) en liefst ook Spotify en Youtube ondersteunen. Daarnaast mag het natuurlijk allemaal niet teveel kosten.

De oplossing heb ik gevonden in de WD TV Live. Deze kleine, goedkope mediaspeler doet alles wat ik wil en kost ongeveer € 80,-. Ik gebruik hem inmiddels een aantal weken naar volle tevredenheid en de WD stelt mij in staat om binnenkort zonder TV abonnement toch alle programma's te kijken die ik wil kijken.

WD TV Live mediaspeler
Update: Sinds enige maanden levert WD een nieuwe versie van de WD Live TV die geen ondersteuning biedt voor Netflix. De reden hiervoor is onbekend maar mensen die deze speler wilden aanschaffen om Netflix te gebruiken moeten dus naar een andere oplossing uitkijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten